Cestopis Kanárské ostrovy

Princezna M. a Amazonka L. na cestách Aneb 2 holky se spacáky na Kanárech - 1. část

Míša Todtová|9. 5. 2018|

Šedivý únor 2018. Na princeznu M. padla deprese a na Amazonku L. syndrom vyhoření. Amazonka L. mně nabídla projet ostrov Fuerteventura autem, spát na plážích a umývat se na veřejných místech jako bezdomovec. A tak já, depresí zmožená bývalá super-princeznička (nyní jen princezna), jsem se to rozhodla zkusit.

Nespoutaně projíždět sopečnou krajinou, přesouvat se od pláže k pláži a užívat si noční samotu na písečné duně obklopené kameny, se neodmítá.

Jak to všechno začalo

Amazonka L. chtěla koupit letenku docela narychlo - 17 dní před odletem. Březnová zpáteční letenka mě proto vyšla na 6096 Kč.¹ Není to málo, ale není to ani moc. Dá se sehnat za 2000, ale i za 10 000. Na Fuerteventura jsme chtěly letět přímým letem, rozhodly jsme se proto k odletu z Vídně se společností Eurowings.

První princeznino zkuhrání nastalo, když mi security vyhodili univerzální kovový příbor. Amazonka L. se mi smála, jaký že jsem to „cestovatel“. Ona prý cestuje a létá letadlem minimálně 2x týdně a nedefinuje se jako cestovatel, za to já jsem si to dovolila na svůj nový Osobní blog napsat. Po tomto zážitku jsem to smazala. Ale hahá, jí na zpáteční cestě vyhodili vývrtku. Byla jsem blažená. :-)

I když je Eurowings nízkonákladovka, tak nezklamala. Velikost ani hmotnost příručního zavazadla nezkoumali, mohla jsem si tedy na palubu vzít 35 l batoh bez příplatku.

Po zkušenostech z Gran Canaria Amazonka L. usoudila, že bude lepší si auto půjčit přímo na letišti. Proto jsme si asi týden před odletem zabookovaly auto u společnosti Top Car.

Půjčení 7-seats auta na Fuerteventura: 7600,-/týden.

Použily jsme už nevím jaký srovnávač, protože srovnávač booking.com byl v cenách trochu dražší. Osobně jsem spíše pro variantu půjčit si auto až na místě. Člověk má pocit, že se vyhne nepříjemným překvapením. Ale možná je pro vás nepříjemnější, že na vás auto na letišti prostě nezbude.

I když nebyla ještě sezóna, spousta aut už byla rozebraná a podle aut, které jsme potkávaly na silnici, jsem usoudila, že v sezóně auto přímo na letišti asi neseženete. A když jo, rozhodně ne určitý typ.

V čem mě Top Car zklamal:

1. Dostaly jsme jiné auto. Zabookovaly jsme si VW Caddy Maxi, ale dostaly jsme CITROËN GRAND C4 PICASSO. Paní za přepážkou nám suše oznámila, že si u nich nemůžeme vybrat konkrétní auto, ale pouze auto v určité kategorii. To pro nás bylo nemilé překvapení, protože jsme chtěly spací prostor v určité kvalitě. Naštěstí se nakonec ukázalo, že spaní v Picassu ujde, když si člověk vycpe mezery mezi sedačkami.
  2. I když jsme si auto pojistily², museli jsme složit kauci 500 euro, která se nám rovnou strhla z účtu. Původně chtěli kreditní kartu, ale nakonec se spokojili s debetní kartou.
  3. Kauci za auto nám vrátili o několik dní později, než bylo dohodnuto. Auto jsme měly nechat stát před letištěm. Předání tedy neproběhlo, tak jsme čekaly, jestli si "nevymyslí nějakou závadu". Naštěstí ne.
  4. Vyptávali se nás, kde budeme bydlet :-) Amazonka L. řekla, že teprve uvidíme.
  5. Strašně pomalá obsluha. Ve frontě jsme byli 3, ale čekaly jsme půl hodiny.

Spaní na pláži

Nejspíš vás nejvíc zajímá, jak se to má se spaním na pláži. No, jak kde. V Chorvatsku se to prý nesmí :-) Od kamaráda jsem slyšela, že spát pár desítek metrů od pláže není na Fuerte problém, tak jsme se to rozhodly zkusit.

1. Caleta del Marrajo

Naše první spací pláž byla kousek od majáku Faro de El Tostón. Tuhle pláž jsme našly úplnou náhodou. Zatímco já jsem pospávala v autě po probdělé noci, Amazonka L., která usne všude a za všech okolností, si všimla, že mnoho aut od majáku odjíždí kamsi do pusté krajiny, což bylo zvláštní. Jely jsme tedy v jejich stopách a našly zde parkující auta v různě od sebe vzdálených zátokách.

Na těchto "mini plážích" jsou sem tam postavené kamenné hradbičky, ve kterých je spaní právě pro jednoho člověka (pro Amazonku L.). Princezna M. si užila krásné spaní v autě. Pokud máte trochu lepší spacák a karimatku, spaní je to prý vcelku příjemné. Počítejte ale s vlhkým spacákem po ránu a neustále vanoucím větrem. P.S. Na Fuerte skoro neprší.

1. Playa de Jandía

Když jsme v noci přejížděly od jednoho zapadlého strašidelného majáku, kde chtěla Amazonka L. přespat (pro princeznu M. něco ve stylu filmu Psycho a Kruh dohromady) a hledaly přívětivější místo na spaní, narazily jsme už úplně vyčerpané na další podivné místo kousek od moře.

Ráno jsme byly o to překvapenější, když jsme zjistily, že jsme „zakotvily“ u Playa de Jandía, jedné z nejkrásnějších pláží na ostrově. Holt v noci vypadá všechno divně. Pro princeznu M. určitě. Ale tentokrát v autě spala i Amazonka L.:-)

Druhý den večer jedna z nás přespala přímo na pláži (tušíte správně, princezna M. to nebyla). Amazonka L. si libovala, že to bylo krásné spaní přerušované pouze obavou z blížícího se přílivu. Všudypřítomný vítr tady nebyl, protože tenhle kousek pláže obestíraly skály.

Na Fuerte jsme byly cca 10 dnů před začátkem sezóny. Policejní auto u pláže jsme viděly pouze jedno a celkově na ostrově jenom asi 3. Jak je to se spaním na pláži v plné sezóně vám nepovím.

KONEC PRVNÍHO DÍLU

Ve druhém dílu se dozvíte, jak na ranní a noční očistu, kam běžet na Fuerte na WC, kde se (ne)stravovat a (ne)koupat.

¹Zpáteční letenka na Kanárské ostrovy se dá pořídit od 2000, ale takových moc není. Počítejte s tím, že Ryanair ani easyJet nenabízí přímý let z Česka. Projeďte si ještě letenky od Eurowings.com.

²Vážně zvažte připojištění auta kvůli defektům. Naše auto jsme si v tom shonu a únavě zapomněly zkontrolovat a až po několika kilometrech jsme si všimly, že máme dost odrbané pneu, trhaly se z nich kusy gumy. Povrch na Fuerteventura je sopečný a vozovka je dobrá jen na hlavních silnicích. Ostatní silnice jsou jen vyfrézované. Povrch je pak hodně ostrý a hrbolatý. Jedna pneu nám začala ucházet už druhý den. Ale také jsme ucházející pneu mohly vyfasovat už z půjčovny.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho se svými přátelmi.

Míša Todtová
Jsem Míša, nesnáším stereotyp a možná právě proto zkouším nové a nové věci.
Vyzkoušela jsem si mnoho zaměstnání. Miluju komunikaci s cizinci, ale jinak jsem vcelku introvert. Ráda sleduji restoring věcí, budov a zahrad. Miluji věci, co mají svoji historii. Žiju minimalisticky.

Podnikám v maloobchodu a ve volném čase se věnuji svému blogu a marketingu, ale nebojím se ani manuální práce. Proto občas vyrazím za hranice sezónně pracovat, abych si trochu okořenila život.