Inspirace

Když je chuť cestovat, vydáváme se hlavně po Česku

Petra Frenzelová|3. 7. 2018|

Navštívili jsme 5 kempů za duben a květen 2018. Cestovali jsme jen o víkendech nebo svátcích. Vyjížděli jsme vždy z okraje Prahy. Potkali jsme příjemné i nepříjemné lidi, ale ti příjemní převažují. Ujeli jsme na kole docela dost kilometrů. Od nákupu kol, už moc nechodíme pěšky. Milujeme spaní ve stanu a v blízkosti vody. Toto je jen začátek. Jak nám bylo řečeno v mnoha kempech. Sezóna ještě nezačala.

Ne každý si může dovolit vyjet na měsíc do zahraničí, ať už finančně nebo časově. Někdo může, ale rád by poznal více ČR. Cestujeme za krásami moří a hor v zahraničí, ale přitom naše krajina je stejně úchvatná a většinou Čechů neprozkoumaná. A tak, protože nám zbyly volné víkendy a svátky, vydali jsme se do českých kempů a prozkoumat jejich okolí.

Kristýna

Naši pouť úplně nezačnu v Čechách. Vydali jsme se na Kristýnu. Samozřejmě jsem si oblíbila v blízkém okolí i Německo. Pro jeho upravené silnice a cyklotrasy. Kristýnu všichni známe jako letní destinaci na koupání. Ale když je v dubnu krásně, proč tam nevyrazit? Spousta lidí reagovala udiveně: “V dubnu a stanovat?”

Ubytovali jsme se v kempu Autocamp Kristýna, kde ještě nezačala sezóna. Za sousedy jsme měli dva karavany. Ubytování je možné i v penzionu, ale první stanování v letošním roce, jsme si nemohli nechat ujít. Vše v okolí, ale už bylo na sezónu připraveno. Hospůdka nás ráno vítala výbornou kávou. Dále se tu podávala vajíčka nebo polévka. Dokonce jsme byli tak uchvácení, že jsme si pobyt o jeden den prodloužili.

Na kole i na in-linech

V kempu Kristýna začíná cyklostezka, která je vhodná i pro in-line brusle. Je dlouhá 3,5 km a vede podél řeky kolem Trojzemí – setkává se tu Německo, Polsko a Česko. Takže jsme se podívali na pár minut do Polska a poté přejeli do Německa. Mapy.cz jsou velkým pomocníkem. Našla jsem tam cyklotrasy i turistické trasy.

S přítelem jsme vyrazili na cyklotrasu, která vedla na Olbersdorfer see. Mám to tam ráda. Je tam hezká voda i pláž. Cyklotrasa byla super, měřila cca 9,5 km a vedla v lehkém terénu, takže nic náročného.

Javorník

Na čarodějnice jsme znovu vyrazili na sever. Tentokrát na Obří sud Javorník. Výhodou tohoto místa je to, že je tady můžete stanovat zadarmo, v přírodě i v blízkosti města. Stačí se jen na informacích nahlásit, aby vám nechali otevřené záchody a ostraha s vámi počítala.

Já jsem zde vyrostla, takže to tu znám jako vlastní boty. Za mého dětství to byla jen příjemná procházka lesem, ale čas nějak utekl a na Javorníku vyrostla lanovka, bobovka i Obří sud. Musím pochválit Obří sud. Nejen, že je to příjemná hospůdka ve tvaru sudu (na léto doporučuji rezervaci stolu), ale skvěle tu i vaří. Pokud nejste stanový typ, dají se zde pronajmout i pokoje. Je zde celá řada turistických i cyklo tras. Po hřebeni na Ještěd nebo do Jablonce na Černou studnici.

Branžež

V pátek jsem nebyla úplně ready a tak jsem pro jistotu zvolila ubytování v chatičkách na Branžeži v DuoCampu. Lehce nás zklamala restaurace v kempu, kde nás tabule nalákala na výborné dobroty. Já měla hermelín, byl dobrý, ale opravdu maličký, žebra byla zase moc slaná. Obsluha byla velmi milá, takže všechno bylo odpuštěno. Druhý den bohužel došly hermelíny, ale domácí pizza byla též výborná.

Cyklistika pro náročné

Druhý den jsme vyrazili na 50 kilometrový výlet do Rovenska pod Troskami. Byl to takový záchytný bod, protože tam mám kamarádku. Netušili jsme, jak moc náročné to bude… Vzali jsme to přes hrad Kost, kde jsme objevili výborný gril. Hned další den jsme se tam vydali na oběd. Já si dala uzeného lososa a ten byl opravdu vynikající.

Na cyklovýletě jsme obědvali na Vidláku. Zní to možná pořád stejně, ale jídlo zde mají taky vynikající. Hovězí líčka mi opravdu chutnala. Trasa byla náročná, táhlé kopce mi dávaly zabrat. Párkrát jsem se vzdala, ale nakonec dojela.

Druhý den jsme zvolili lehčí tempo na zříceninu Valečov. Jsou to jen 4 km, ale stejně nás cesta zmohla. Podívali jsme se na zříceninu a vydali se po turistické trase zpátky. Byla to docela sranda, táhli jsme kola přes kořeny do kopce a lidé se nám smáli. Tohle chcete jet na kole? Ano – hlavně že se vyhneme tomu velkému kopci nazpátek. Dali jsme to.

Pardubice

Jen co jsme se vrátili, už jsme mířili do Pardubic. Chtěla jsem na kola rovinku a tak jsme vybrala ATC Golf. Po příjezdu bylo dost plno, ale místečko se pro nás našlo. Vyrazili jsme poznávat Pardubice, no po pravdě nebylo moc co.

V kempu se nachází restaurace, kde skvěle vaří. Bohužel obsluha moc nestíhá, ale my nikam nepospíchali. V úterý (svátek) po příjezdu jsme zjistili, že kemp je prázdný, a tak jsme zůstali ještě na jednu noc.

Hned ráno jsme vyrazili po cyklotrase do Nymburka. U odpočívadel (restaurací) bylo docela dost lidí, jinak se to dalo. Trasa vedoucí podél Labe je moc krásná.

Břehy u Přelouče

Autokemp Buňkov - kemp se skvělým hodnocením u rybníka. Jestli hledáte místo, kde jsou fajn lidi, tak je to právě tady. Všichni se usmívali, radili nám a po propršeném dni nabízeli i pomoc. Sociálky jsou zde neskutečně čisté. Na to, že kemp nemá sezónu a obsazenost, viděli jsme pořád uklízečku, která se o sociálky starala. S jídlem zde  moc nepočítejte, i když dá se do Přelouče nebo do místní restauračky. My vzali gril a dělali si večeře svoje.

Kousek odsud je zatopená pískovna Mělice. Bylo docela teplo a tak jsem tam vlezla. Velká nevýhoda je zde diskotéka v sousední  obci. Prý na intenzitě záleží podle větru. Za našeho pobytu, byl vítr nemilosrdný a všechno nám to poslal do kempu. Takže jsme spali v docela dobré diskotéce.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho se svými přátelmi.

Petra Frenzelová
Jmenuji se Petra. K  životu potřebuji stále nějaká dobrodružství, a tak pořád zkouším nové věci. Mám ráda vyrovnané póly a proto ráda cestuji i zůstávám doma.
Své postřehy sdílím na blogu petrafrenz.cz. Momentálně pracuji na  svém vzdělání v online světě, kde bych se do budoucna chtěla pohybovat.